Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

Mycket vi människor håller på med är svåra att försvara.. Jag vet att fler här är från enduro sidan av mc intresset. Om man varit i den sitsen vet man hur man gör dåliga affärer. 1999, innan det vart modernt med super motard köpte jag fälgar och bromsar till min dåvarande hoj för 25000:-. Det var såhär i efterhand hur kul som hellst, men då jag 1 år efter sålde prylarna för en spottstyver så ångrade jag mig en del.

Det är svårt att få min fru att tycka att det är billigt med en madriver rx för 15 loppor. Konstigt kan jag tycka då det bara är 10 gånger hos frissan för henne.

Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

Haha, blev det en SUPER RETARD.http://www.opencanoe.se/forum/richedit/smileys/YahooIM/35.gif

Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

trilla skrev:

Wiskeypaddeln var fantastisk, som en våt dröm.

Wiskeyjackpaddlarna ser ju suveräna ut.
Jag borde haft en sådan i vintras, det är säkert skonsamt mot handlederna med dubbelböjt skaft. :)
http://lh5.ggpht.com/_7QChErlnnSo/TA_jJCOFDLI/AAAAAAAAAbE/ty5VAbZQP68/s576/skotta.jpg

Skämt åsido, paddlarna ser ju så fina ut att man knappt skulle våga använda dem, i alla fall inte på de ställen jag brukar paddla.

Axel som är medlem här på forumet har byggt sina egna dubbelböjda paddlar. Här är en länk till hans blog.
http://paddelblog.blogspot.com/2009/12/ … shaft.html

Curt

Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

Clipper.
http://www.blocket.se/varmland/Canadens … 11&w=3

Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

http://www.blocket.se/varmland/Canadens … 11&w=3
http://www.blocket.se/orebro/Clipper_Ka … 11&w=3

Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

Jag tror att de här kan vara en Clipper trots att sitsarna är högre och att den har ett tvärstag.
http://www.blocket.se/vasterbotten/Kana … 11&w=3

Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

Tror inte det.http://www.opencanoe.se/forum/richedit/smileys/YahooIM/39.gif Den är mer lik en Södermanland, som byggdes i Mariefred på 70-80-talen. Då är den några cm längre än Clippern, har samma undervattenslinjer, men högre och rakare sidor (lite tunnare upplagda, därav tvärträet). En trevlig kanot, den också! Annarichedit/styles/office2007/insertsmile.gif.html

Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

Kanonterna försvinner så fort de kommer upp, verkar vara ett jädra drag efter kanoter.

Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

Hur går det med handlandet Marian? Själv har jag åkt 96 mil för att köpa en clipper som visade sig vara bara skrot så jag fick vända hem tomhänt.

Nån som vet om man kan få atg i novacraft i sverige?

Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

Hej,

Ungefär 7-8 dagar sen , jag skickade en mail till canoeadv.nord  och sa till de att jag har bestämd och vill köppa en 16" MR Explorer i royalex, röd och med vinil riering. Frågade om de har den i lager och hur länge får jag vänta då jag tänkte köppa den från bearand.water i fal det dröjer mycket.
De svarade att de har inte i lagert en kanot precis som jag önskar (hade en men med trä riering och hade en 15" precis som jag vill ha den dock kortare). De sa också att dem ska kolla med bearandwater i fall de har en kanot (canoeadventure verkar köppa MR canoes från bearandwater).

Jag fick ingen svar till sidag.
Jag undrar bara om det tar mer än en vecka för att kolla i lagert, hur lenge ska det ta att få canoten?!?

I alla fal, jag ködre lite runt i Skåne dena lilla semester som var runt midsommar och jag har hittat ett par ställe det går bra att padla lite och jag ser emot att få kanoten.

Idag skriver jag mail till bearandwater (men det verkar de bruckar inte leverera i Sverige)


Hoppas vi lösser det (tyver jag börjar semester nästa vecka och lykades inte köppa en kanot som jag planerade använda under semestern.. jag är inte pigg alls. Dock jag fick en bra erbjudande från Ancal men jag tror att det bästa val jag kan göra är att koppa en ny royalex kanot som jag kan använda i 10 år... därför kanske det är värt att vänta lite mer).



Med önskan om en trevligt, soligt sommar,
Marian
(igen med min dålig bokstavning :)) )


P.S.
(Bil köppning går inte bra hellre. Svart att hitta en A4 avant quattro svartmetalic som har mindre än 10 år och mindre än 15000 mil och har manuellväxellåda).

Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

jag surrade också med canoadvnorth idag då jag trorjag skiter i gammla clipprar nu. Blir ju dyrt om man ska åka land och rike kring för att titta på båtar som är skräp... Det är så lätt att man fastnar i alla forum kring det här. Har läst en jädra massa på sotp men nu lutar det åt en explorer 16tt från CAN.
Försökte köpa en novacraft prospectorsp3 från norge idag men ingen som jag ringde till hade nån eller ville ta hem en om jag skulle beställa.
Skulle kunna tänka mig en Venture prospector då de verkar populära på sotp men vet inte när svima får in några. CAN hade hemma 16tt i grön, hade hellre köpt röd men men..

Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

Billiga bell prospector i finland. 5 loppor billigare än hos absolutcanoe.de
http://welhonpesa.suomalainenverkkokaup … or-royalex

Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

svima får in prospector som tidigast i månadsskiftet jul augusti.

Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

Jag har köpt en drömkanot... Ha ha ha.. Va glad jag är. Leverans i morgon klockan 1300. Det här ska bli så kul så att jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till...

Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

va bidde det förnåge?

Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

Ja,
Vilken kanot har duköpptp?

Och varifrån köppte du den med en så snabbt leverans?!?

Gratis!! Nu får du paddla och vara pigg :D

Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

Nu är den hemma på gården, i morgon väntar premiär turen. Det blev en Bell Chestnut prospector. En grön i Roylaex från den finske återförsäljaren. Köpte också två greyowl paddlar från acron. NU äntligen är det fixat det satt långt inne men tillslut blev det nåt.

Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

Grattis till din nya kanot. richedit/smileys/custom/jumping.gif.html
Du får skriva och berätta hur den beter sig i vattnet när du gjort premiärturen.

Curt

Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

Några bilder på vore också kul :)

Curt

Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

Grattis Ttrilla,
altså,

hur länge blev det från bestälningen till leverering?
Jag undrar hur mycket det tar...


Som CUrt sag, visa oss några bilder med din pärla


Marian.

Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

Den här historien är nästan osannolik men alltså ja hade så otrolig tur så då jag ringde till han i finland för att höra om de hade nån prospector hemma råkade Peter från Acronkanoter i Gävle vara där och hade ett tomt biltak på vägen hem. Så det ordnade sig på ett pinsamt bra sätt. Peter tog den med sig hem till mig så en stor eloge till honom, en riktigt hyvens kille som ställde upp. Jag hade 20 minuter på mig att bestämma mig men det var inte särskilt svårt då jag fick en kanon fin båt för ett fantastisk pris.
Annars så tog han 3 loppor att transportera till sverige. 1 loppa för transport inom finland. Men man kan ju ta en tripp dit och se det som en semester. Han har ju riktigt mycket bättre kurs på kanoterna än han i Tyskland.
I övrigt lätt att ha och göra med och bra på engelska så det var inga problem att göra upp affären. Rekomenderas varmt om han bara har den kanot man vill ha.

Senaste redigerad av trilla (2010-07-01 22:25:28)

Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

Jag vet inte om vi fått reda på det i någon annan tråd men hur gick det för dig Marian? Blev det någon kanot? Om inte så är det hög tid att vi fortsätter diskussionen kring valet av kanot så att du får en till våren.....

Senaste redigerad av trilla (2010-12-13 08:36:39)

Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

Hej Trilla,

Nej, det blev inget kanot tyver. Jag hann inte köppa den innan semestern började. Och sedan blev det höst och jag byttade arbetsplatsen och det var litte jobbigt då jag jobbade på 2 ställe för en tid. Och är fortfarande jobbigt då jag arbetar 150% fram till januari.
Också, jag har inget sällskap för att paddlla kanot och därför har inte prioriterat köppet.

Jag tänkte flytta och letar efter ett litet hus med förvaringspålats till båt och kanot. Hoppas jag hittar något under våren.

Jag tycker fortfarande att en Royalex kanor skulle passa perfekt. Som alltid, tips och råd är uppskatad.


Hälsingar,
Marian.

PS: Jag hittade många finna ställe för at paddla och ha det lungt men jag vet inte hur skall man göra med billen.. om jag går ensam så lämnar jag kanoten på stranden i en by eller stan där jag har kommit fram till och sedan tar buss till den ställe jag har lämnat bilen och sedan kör och hämtar kanoten.. det blir svårt, hur bruckar ni göra?

Senaste redigerad av Marian Tudor (2010-12-13 09:21:28)

Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

Vad synd.. Men jobbar du 150% så finns det ingen ursäkt längre att inte köpa en kanot i  blue steel som du drömde om tidgare i tråden

Jag ahr en fru som jag utnyttjar till max. Hon är så glad om jag är borta några dagar att hon gärna skjutsar ut mig till startplats och hämtar mig då jag vill hem. ajg paddlar nästan uteslutande strömmande vatten i norrland och då blir detta sett nästan det enda. Ibland då man bara far för en kväll på en sjö så paddlar jag tillbaka till bilen då jag ska hem.

Sv: Vilken kanot skulle jag köppa?

Det var precis strömmande vatten jag tänkte på när jag frågade hur man gör med bilen och sånt. Paddlar man på en sjö så är det mycket lättare att paddla tillbacka.

Jag jobbar mycket men det blir inte så mycket pengar till slutet...  Jag är rädd att ens tänka på det... börjar man hitta på en snyggt paddel, en bra GPS, lite regnklädder och andra små grejor så blir det en massa pengar till slutet...


Jag hoppas jag klarar det men jag har så mycket plannerat att jag är inte säkert jag klarar allt...  Ibland vill jag ha den billigaste och fullaste kanott, bara att kunna gå utte och lukta på vattnet...