Tråd: Ally kanadensare köps

Hej
Jag har tänkt köpa en ny  Ally.
men om någon har en begagnad- så mycket bättre

Hälsningar
Jörgen

Sv: Ally kanadensare köps

Hej! Har du fått tag på en Ally?

Jag har en röd 17-fots Ally som jag funderar på att sälja. Jag köpte den begagnad i vintras men har inte använt den än. Jag har ont om förvaringsutrymme och tänkte att det är jättesmart med en hopfällbar som också väger lite och är lätt att lasta själv i/ovanpå bilen. Men nu har jag insett att det där med att fälla upp den inför varje paddling tyvärr är ett hinder för mig. Jag har småbarn och vill kunna använda den både med hela familjen och för egna turer. Men de egna turerna blir aldrig av eftersom det är enstaka timmar jag har för mig själv då&då, och då har jag inte tålamod att både packa upp och packa ner en Ally - hur fantastisk den än är...

Packsäck med bärremmar och reparationskit ingår.

Nedan har jag klistrat in info om modellen. Jag säljer den för 7000 kr inkl frakt och "efterkrav" (motsvarar postförskott) med bussgods.

Från www.kanotcentrum.se:
Ally 815 (17 fot)

Längd: 515 cm
Bredd: 90 cm
Bredd vattenlinje: 82,5 cm
Vikt: 20,5 kg
Bärighet: 390 kg
        
Ally 17´DR är en lättpaddlad och snabb kanadensare som kan mäta sig med många av de snabbaste glasfiberkanadensarna. Päronformad bottenprofil och en rak köllinje gör att den går mjukt i vågor och är kursstabil. Den låga profilen och de raka stävarna gör att vinden inte tar tag i kanoten. Resultatet är en stor kursstabilitet och liten avdrift under svåra blåst- och strömförhållanden. Stor packförmåga gör kanoten mycket lämplig för långfärder och expeditioner i sjöar och rinnande vatten utan för mycket forsar. För er som vill ha en snabb och packtålig långfärdskanadensare, men inte skall paddla mycket i fors. Den rymmer 2 - 3 personer med packning, men kan även paddlas ensam.

Senaste redigerad av Anna på G (2011-06-11 21:10:01)

Sv: Ally kanadensare köps

Hei jeg ønsker å kjøpe Ally kano tlf +4790727262 E-post andre.slatten@c2i.net

Sv: Ally kanadensare köps

Jag har bestämt mej för att behålla min Ally!
Jag tyckte den var jättejobbig att montera på egen hand, men efter att ha paddlat några gånger är jag förtjust i den och låtsas nu att den är en helt vanlig kanot - fast mycket lättare;) Dvs. att den har legat uppfälld i garaget hela vintern och verkar tåla det. Det fantastiska med Ally är den låga vikten, jag kan enkelt svinga upp den på biltaket utan hjälp! Det blir därmed lätt att komma ut på soloturer + att jag kan ta barnen med ut på tur även om ingen annan vuxen är med. Kort sagt: Jeg elsker min norske kano!:D
Anna på G

Sv: Ally kanadensare köps

God tur Anna på G :-)

Sv: Ally kanadensare köps

Anna på G skrev:

Jag har bestämt mej för att behålla min Ally!
Jag tyckte den var jättejobbig att montera på egen hand, men efter att ha paddlat några gånger är jag förtjust i den och låtsas nu att den är en helt vanlig kanot - fast mycket lättare;) Dvs. att den har legat uppfälld i garaget hela vintern och verkar tåla det. Det fantastiska med Ally är den låga vikten, jag kan enkelt svinga upp den på biltaket utan hjälp! Det blir därmed lätt att komma ut på soloturer + att jag kan ta barnen med ut på tur även om ingen annan vuxen är med. Kort sagt: Jeg elsker min norske kano!:D
Anna på G


Hej Anna!
Hör gärna av dig om du nu istället vill sälja din Ally 815

Mvh Herbert