Tråd: Donau delta 2008

Hej allehoppa!

Jag är ny medlem här. Jag ska skriva lite om mig själg så snart jag hinner. Jag ska bara visa några bilder från en varv jag har gjord med en kompis i Dannaudelta i S-Ö Europa i 2008.
Det var 7 dagar av glädje..

Bilder finns här http://picasaweb.google.com/Dr.Tudor.Ma … 2273575330


Och kanske ska visa några bilder från maj 2009 där vi gjorde en expedition pa 9 dagar men det var både kanot och kajak... kommer strax.

Sv: Donau delta 2008

Härliga bilder Marian!  Det ska bli kul att få läsa fler bloggar av dig, varmt välkommen!


/Kristian

Sv: Donau delta 2008

Härliga bilder Marian!  Det ska bli kul att få läsa fler bloggar av dig, varmt välkommen!


/Kristian

Sv: Donau delta 2008

Härliga bilder Marian!  Det ska bli kul att få läsa fler bloggar av dig, varmt välkommen!


/Kristian

Sv: Donau delta 2008

Hej Marian välkommen hit. Kul att se dina bilder.

Vilket fantastiskt djurliv med så många fåglar.

Kungsfiskare och Pelikaner känner jag igen, men den stora svarta fågeln vad är det för sort? Är det en Ibis?

Curt

Sv: Donau delta 2008

(Haha, tackså mycket!  Kristian) X 3

Trevlig att träffa er alla! Jag ser emot att paddla lite här i Sverige ... om ni har några tips/rekomendation jag ska vara tacksamt.

(fast, jag har ingen kanot f n men letar efter och sannolik jag ska köppa ett omgående)

Sv: Donau delta 2008

curt skrev:

Kungsfiskare och Pelikaner känner jag igen, men den stora svarta fågeln vad är det för sort? Är det en Ibis?

Japp, den är Glossy Ibis (Plegadis Falcinellus)...

Jag har sett några fåglar som är inte så vänliga i S-Ö och jag vet inte om ni har de här i skandinavien.. jag ska ladda up några bilder från 2009 där hittade vi några owl ungar (kan inte owl på engelska men latina namnet är kanske Strix eller något), great crested grebe (podiceps cristatus) och spoonbil (Platalea Leuco-nånting :) ).

Jag är så sugen på en varv.. jag var i Rumänien ett par veckor sen och det var redan sommar.... tuyver hade ingen sällskap och vågrade inte padla ensamt..