Tråd: Hej! Kristian heter jag

Såg att det var 34 registrerade användare men bara 12 som presenterat sig här, så jag tänkte bättra på den statistiken. Jag är en 34årig småbarnspappa som gillar att paddla, både kajak och canadensare. Andra intressen är idrott och friluftsliv, språk, litteratur och musik.

Även om jag gillar både kajak och kanadensare, så är jag först och främst skrivbordspaddlare, vilket kan vara nog så tungrott ibland! richedit/smileys/YahooIM/16.gif.html 

Mvh
Kristian

Senaste redigerad av Zealot (2010-03-24 09:53:54)

Sv: Hej! Kristian heter jag

Jag hänger med på upplandsåarna.
Vilka finns det?
Kolarmora, olands, tämnarån, strömmarån, ...öh, rialaån, storån, funboån, ...
Jag mailade dig igår, fast det är smartare att prata här så vi kan få fler med oss.
Vilken börjar vi med? kolarmora?

Sv: Hej! Kristian heter jag

Svårt valhttp://www.opencanoe.se/forum/richedit/smileys/YahooIM/1.gif , men någon av dessa:

Storån
Örsundaån
Olandsån
Kolarmoraån

tycker jag,
för min del är det lätt paddling som gäller eftersom jag inte har tränat på fors (än).

Olandsån och Kolarmoraån ligger närmst, så ditt förslag att paddla någon av dessa tycker jag var toppen!

Sv: Hej! Kristian heter jag

Jag åker inte heller i fors,richedit/smileys/Shocked/5.gif.html 
Får jag välja så ska det gå lugnt till, så vi slipper plurra.richedit/smileys/custom/snorkel.gif.html 
Finåkning är min grej.richedit/smileys/Happy/18.gif.html 

Hm, märks det att jag just hittat smajlisbibblan?

Om jag kan i helgen så blir det på söndag.
Har du nåt att åka i?

Sv: Hej! Kristian heter jag

Finåkning, som i Lillån? richedit/smileys/YahooIM/4.gif.html


Kan tyvärr inte kommande helg, men jag får väl en andra chans nästa gång ni ska ut, hoppas jag!

Har inget eget flytetyg, är som sagt väldigt grön och hade tänkt hyra en Trapper 524 för ändamålet, då med förhoppningen att slippa paddla den själv...

Sv: Hej! Kristian heter jag

Hej Kristian, välkommen till forumet.

Kolarmoraån är en fin liten å.
Skriv på forumet om du tajmar ihop någon tur med Krikonlund, så hänger jag och Tina gärna med. richedit/smileys/custom/jumping.gif.html

Vi kan nog fixa så du får låna en kanot också.

Curt

Sv: Hej! Kristian heter jag

Zealot skrev:

Finåkning, som i Lillån?

Lillån var okej som träningslägerrichedit/smileys/Shocked/3.gif.html  så att man inte skulle vara rädd för precis allt, man hör på namnet att den är liten, smal och på två kliv är man uppe på land om man skulle plurra.
Den tar vi i vår som fobiträning mot tvära svängar i kombination med hög fart.richedit/smileys/Teasing/10.gif.html 



Curt, blir det grottkrypning och orientering på denna tur?, eller ska vi åka en annan gång till Gillberga gryte?

Sv: Hej! Kristian heter jag

Curt, tack och tack för erbjudandet! Skulle tajmingen inte stämma så får jag jobba på för ett luftigare schema när nästa chans dyker upp.

Grottkrypning och fobiträning låter spännande, för min del skulle det innebära en vääldigt brant inlärningskurva dock. Finåkning är min grej.[SIZE=4] richedit/smileys/YahooIM/26.gif.html[/SIZE]

Sv: Hej! Kristian heter jag

Vilken fräsig avatar du har fixat.
Synd att du inte följde med på kolarmoraturen.