Tråd: Varför paddlar du?

Alla har vi olika motiv till att vi paddlar. Vissa vill slå någon form av rekord, andra vill ta ut sina krafter till sista droppen, och ibland får en "nära döden upplevelse" för att känna att dom lever.
Jag är mera som "Tjuren Ferdinand", men  kanske inte att sitta under en korkek och lukta på blommorna, utan att sakta glida i någon fin passage, eller "parkera"  i vassen och studera vad som händer i djurlivet runt omkring.
Jag är även nyfiken på varför man "skall" göra på ett visst sätt, och provar mig fram för att se vads som passar mig.

Den som har  läst tidigare inlägg vet att jag köpte en Max Anderson kanadensare av nostalgisjäl, men nu har jag en silverglänsande  "rymdfarkost".  Ja kanske inte helt sant, men en kanadensare av aluminium har det blivit , för jag tror den passar mitt användningsområde bäst, och  silverglansen kommer troligen  snart att bli mossgrön för att smälta in mera i naturen. Fast jag har även en annan ide jag skall testa snart för att göra mig mindre synlig.
I mina försök att hitta optimal "framdrivning"  testade jag elmotorer  i lördags.  Resultat av det och kommande äventyr kommer på   Imaging.nu
Bloggar och filmar gör jag för min egen tillfredsställelse, men besökare är naturligtvis välkomna, och nu väntar många korta turer i det intressanta närområdet norr om Växjö

Sv: Varför paddlar du?

Med ett avbrott under studieåren, har jag alltid haft ett flytetyg. Innan jag flyttade hemifrån, var det en eka. Några år senare blev det en plastbåt, som jag ganska snart avskydde, och som avlöstes av en GKSS-eka med segel. Denna såldes häromåret, och jag ersatte den med ett amerikanskt slagskepp i nitat aluminium, en Osagian 17' kanadensare. Den har den stora fördelen framför båtarna, att den kan lastas på biltaket och läggas i vilket vatten som helst. Det går också att ta sig fram i mindre åar med den och på andra ställen där en båt är för otymplig. Med den når jag platser dit jag inte kunde nå förut.

http://forumbilder.se/CEI6Q/grisen.JPG

Senaste redigerad av Casper (2013-06-03 15:55:12)