Tråd: Nybörjartur

Hej!Vi är 4 st som årligen ger oss ut på ett mindre äventyr över en långhelg, och i år är det min tur att hålla i trådarna och har tänkt att vi ska padda kanadensare. Vi har alla suttit i en kanot förut och har viss vana av friluftsliv.
Jag undrar om det är någon som kan ge mig några tips på lämpliga ställen att paddla på och även lämplig rutt. Med fördel starta från ett ställe där det går att hyra kanoter. Är baserad i uppsala, och vill nog främst ha tips inom 20-30 mils radie. Möjlighet till gott fiske uppskattas också, och även andra saker som är att tänka på. kommer att bo i tält


/Oskar

Edit: gärna med start och mål på samma plats, eller att man kan hyra på ett ställe och lämna på annat och ta sig kollektivt tillbaka till bilen

Senaste redigerad av strangelove (2013-05-15 13:01:14)

Sv: Nybörjartur

Ett bra ställe är Malingsbo-Kloten området. Fint sjösystem, många lägerplatser, fisk säger dom att det ska finnas (men vi har inte fått något).  Kanoter går att hyra från Naturarvskompaniet- Nordic discovery.
Ett annat trevligt ställe är Loån eller Gryckån till Voxnabruk ( där man kan hyra kanoter)  men ska ni paddla senare i sommar är det nog för lite vatten där. Kolla med www.kanotcamping.se
Tina

Sv: Nybörjartur

Tack för tips, ska kika på dom alternativen