Tråd: Lägerplatser och mer informationer över Hunn, Jutensjöar, Regnaren

på sommaren vi vill göra en paddel tur på Hunn och omgivande sjöar. Idag fick jag kartan "Tisnaren" (EN02) från Utemedia.
??? Jag söker informationer över lägerplatser och kanske mer. ???

Jag har läst berättelsen från Curt i forum.

mvh
Peter från Tyskland

Sv: Lägerplatser och mer informationer över Hunn, Jutensjöar, Regnaren

Hej Peter!Trevligt att Du valde Hunn med omgivande sjöar.När på sommaren planerar Du att komma och hur länge stannar ni?Det finns ett antal turer med 3-4 korta lyft 50m-1,5km.Du kanske behöver hjälp med hämtning på vissa turer, annars kan Du starta och avsluta Rejmyre turen hemma hos oss, vi bor nära sjön.
För övrigt planerar jag paddel träff 29/6 alternativt 6/7.

Kalle

PS. När jag är ändå är på tråden, har jag en liten önskan-vädjan, medlemmar, skriv även ort ni kommer ifrån.Det kan vara kul att se spridningen.DS

Sv: Lägerplatser och mer informationer över Hunn, Jutensjöar, Regnaren

Amarok
Jag har bara paddlat två gånger på Hunn men det var väldigt trevliga turer. Terrängen kring sjöarna bestod av mycket skog, så några svårigheter att hitta tältplatser verkar det inte vara.
Den finaste var precis när vi kommit ut från Gäddån i Regnaren, där övernattade vi på en vacker udde med ett vindskydd.
Kalle (Clipperman) som redan svarat har god koll på området.

Curt

Sv: Lägerplatser och mer informationer över Hunn, Jutensjöar, Regnaren

Hej Clipperman och curt,

tack för svaret.

@ Clipperman, vi kommer i slutet av juli (ca. 19. - 26. juli). Vi börjar vår tur kanske i Rejmyre. Jag kan parkera min bil till dig?
citerar: "PS. När jag är ändå är på tråden, har jag en liten önskan-vädjan,
medlemmar, skriv även ort ni kommer ifrån.Det kan vara kul att se
spridningen.DS"
Min svenska är inte så bra. Jag förstår inte denna mening. Skriva "simple".

Med vänliga hälsningar
Peter

Sv: Lägerplatser och mer informationer över Hunn, Jutensjöar, Regnaren

Hej Peter!
Din svenska är ok.Du är välkommen att parkera hos oss.Vi bor på Svarttorp vid sjön Stöparen.Du har en bra karta.
PS-DS mening vänder sig till alla forum medlemmar och betyder: tala om, från vilken stad eller by ni kommer.
Du kan kontakta mig också på clipperman(at)hotmail.se
MVH Kalle

Sv: Lägerplatser och mer informationer över Hunn, Jutensjöar, Regnaren

Ok, och tack så mycket.

Vi ses
Peter