Tråd: Bra sida!

Hej!

Jag stötte på er sida idag när jag letade paddlingsturer för sommaren. Jag är också förtjust i att paddla öppen canadensare och har gjort några av de turer ni skriver om. Ni har en riktigt bra sida med bra information. Jag blev sugen på att paddla voxnan (rullbo-vinströmmen) i slutet av juni. Tror ni det är för sent och för lågt vattenstånd?

Sv: Bra sida!

Ja tyvärr är nog juni lite sent, om det inte blir en ovanligt regnig försommar. Du kan titta under länkar på den här sidan, övrigt, vattenregleringsföretag. Där kan man se aktuell vattenföring för flera älvar bl a Voxnan. Under 25-30 m2 blir det för stenigt för att vara trevligt.Tina

Sv: Bra sida!

Okej, va synd :( Det verkar vara en fin paddlingssträcka. Har ni något annat bra tips på paddling i slutet på juni? Förra året paddlade jag Ljördal-Sälen och det va riktigt bra, en blandning av lugnt vatten och fors med ok fiske framförallt på norska sidan.

Sv: Bra sida!

Trysilälven från Elvbrua till Trysil är riktigt bra. Vill du ha ännu mer vågor så börja i utloppet på Femunden (kapell krävs och kanske en och annan landtransport).

Curt