Tråd: Ny medlem

Hej!Jag heter Niko och jag bor i Solna som verkar erbjuda fantastiska möjligheter för paddling. Jag har bott här snart i 5 år men lyckats börja paddla mera aktivt (alldeles för sällan) först under denna sommar. Jag har funderat på om jag ska fortsätta att alltid hyra en kanot då jag vill paddla eller om jag skulle ev. köpa en egen som passar mig/mina behov. Efter en hel del tips har jag kollat på Mad River -kanoter (framför allt Explorer 16RX) som verkar vara bra allround-kanoter. Men... det verkar vara svårt att kunna provköra Mad River eller liknande någonstans (om man inte åker till Luleå... ). Därför är jag mycket intresserad av att veta om någon har en sådan kanot i Stlhm/Uppsala (typ) och skulle kunna ge mig mera information ang. Mad River alt. liknande varianter. Alla idér är välkomna; vill paddla här i Solna men även på andra ställen där jag måste bära kanoten. Jag kommer att paddla själv men även med min 3-åriga son som fick sin första tur igår och verkar vara intresserad av kanotlivet. Ser fram emot att diskutera med er alla!

Senaste redigerad av Niko (2011-09-12 21:18:26)

Sv: Ny medlem

Hej Niko
Välkommen till forumet

Du behöver nog inte åka ända till Luleå...
Uppsala Paddlarklubb har en 16 fots Madriver. Jag kan nog fixa till så du får provpaddla den vid kanothuset i Fyrisån. Vi har lite andra modeller också.
Friluftsfrämjandet i Uppsala har också en hel del olika kanadensare.

Curt

Sv: Ny medlem

Tack för hjälpen!Låter jättebra.Jag ska återkomma via e-post så kanske kan vi komma överens om datum/tid då vi kunde träffas.