Tråd: Gamla Trapper-paddlar

Hej alla.
Fick med äldre Trapper-paddlar till min Clipper. Är lite tveksam till att använda dom till att paddla i strömmande vatten. Dom är ganska lätta, cirka 750 gr och det är väl bra, men själva konstruktionen ser inte solid ut.

Några erfarenheter med dessa "gamlingar". http://www.facebook.com/photo.php?fbid=228275797183224&set=a.214503481893789.60670.100000024170998&type=1

Funderar på att ersätta dom med endera alu/nylon-paddlar av hyrtyp eller kanske Hertinge Yokon, mest pga utseendet på bild. Dom sista verkar dock lite korta (max 135cm).

Sv: Gamla Trapper-paddlar

Försökte skicka med en bild, men det klarade jag inte av.
Tips om hur man gör det mottages tacksamt.
/S

Edit: Har sett att man ska ha ett webbaserat fotoalbum att ta från, jag provade från Facebook men fick inte till det.

Senaste redigerad av Sven Thorvald (2011-06-08 22:16:11)

Sv: Gamla Trapper-paddlar

Det brukar fungera att ha två fönster öppna bredvid varandra och bara dra in bilden i textrutan i alla fall från Photobucket och andra hemsidor. Jag skall testa hur det funkar med Facebook.

Curt

Sv: Gamla Trapper-paddlar

Man kan ladda ner bilder på sajten www.forumbilder.se Det finns möjlighet att kryssa ett par rutor i formuläret, så att man slipper göra bilderna till
gängliga för alla där.

C.

Sv: Gamla Trapper-paddlar

Sven Thorvald skrev:

Hej alla.
Fick med äldre Trapper-paddlar till min Clipper. Är lite tveksam till att använda dom till att paddla i strömmande vatten. Dom är ganska lätta, cirka 750 gr och det är väl bra, men själva konstruktionen ser inte solid ut.

Några erfarenheter med dessa "gamlingar". http://www.facebook.com/photo.php?fbid= … amp;type=1

Funderar på att ersätta dom med endera alu/nylon-paddlar av hyrtyp eller kanske Hertinge Yokon, mest pga utseendet på bild. Dom sista verkar dock lite korta (max 135cm).

Skall du paddla strömmande vatten tycker jag inte att du skall använda bentshaftpaddlar (Yukon) ta hellre Hertinges Alaska, om du inte vill köpa något annat, till exempel Grey Owl, (Hammerhead) som säljs av Acronkanoter. Beträffande längd läs min beskrivning här på Open canoe "Paddla canadensare".
Jag rekomenderar mellan 135 - 145 cm, ev 150.

Svante