Tråd: Isar ifrån Uppsala är ny här

Hej,

Jag heter Anders Isaksson, bor i Uppsala och har fru och två barn 8 och 6 år gamla.Vi hoppas kunna paddla tillsammans och göra turer som ett enkelt sätt att uppleva naturen på.

Jag har lite erfarenhet från turer i mina småländska hemtrakter i ungdomen och så köpte vi en glasfiber kanadensare i Tyskland som vi använde en hel del även i Uppland innan vi fick barn. På senare tid blev jag inspirerad av dukade träkanoter och har köpt en gammal Kanot-Gedda på blocket som jag hoppas kunna få i hyfsat bruksskick. Jag återkommer säkert i det ämnet.

Mvh,

Anders

Sv: Isar ifrån Uppsala är ny här

Välkommen! Kul att vi börjar bli ett gäng med "skolåldersbarn". De är kul att ha med sig ut. Här på sidan har du gott om duktiga renoverare och så alla vi som ställer frågor...

Sv: Isar ifrån Uppsala är ny här

Tack! Ja, jag har förstått att det är många som har mycket erfarenhet av bygga och renovera här på forumet.

Det skulle vara kul att träffas några barnfamiljer för att paddla tillsammans.

I övermorgon ska vi ut några familjer. Men då är det fokus på tältning och kanske en lite paddeltur vid Fjällnora här utanför Uppsala.

Anders

Sv: Isar ifrån Uppsala är ny här

Hej Anders, välkommen till opencanoe.
Vi är ju ett gäng forummedlemmar som bor i Uppsala med omnejd så paddelsällskap går det att hitta.

Hoppas ni får en trevlig helg i Fjällnora.

Curt