Tråd: Hej Ni!

[SIZE=3][FONT=Calibri]Jag heter Dan och är 28 år och bor i Gävle. Jag ser mycket fram emot vårsäsongen när vårfloden ger en möjlighet för intressanta turerna i de mindre vattendragen som annars har låga flöden eller är torrlagda. Jag har hela tiden fallit tillbaks till öppna [/FONT][FONT=Georgia,serif]kanadensare eftersom jag vill ha bekvämt och slippa prioritera bort packning när jag är ute på tur [/FONT][FONT=Wingdings]J[/FONT][FONT=Georgia,serif]. Jag tycker det här låter som ett trevligt forum och har redan läste en hel del intressanta redan inlägg![/FONT][/SIZE]
[FONT=Georgia,serif][SIZE=3]Fridens [/SIZE][/FONT]
[FONT=Georgia,serif][SIZE=3]Dan[/SIZE][/FONT]

Senaste redigerad av Dan (2011-03-29 21:28:54)

Sv: Hej Ni!

Hej. Jag håller med dej. Hellre paddlar jag med min packning än att bära allt
jag vill ha med mej.
Jag tolkar dej som att du gillar "macfie", en fin kanot.
Jag köpte en ny en gång på sjuttiotalets första hälft.

MVH Glenn

Sv: Hej Ni!

Hej Dan, välkommen till forumet. Hoppas du får en massa trevliga turer när vårfloden kommer igång. Det finns ju en hel del fina vatten i dina trakter. Bla. Testeboån är fin.

Curt

Sv: Hej Ni!

Hej Glenn!


Jo Jag trivs bra med "macfie" Den är lätt och kan lätt hanteras om man är själv vid någon lämpning men lite kort kanske.Min farsas gammla kanadensare håller bättre kurs. "Macfie"börjar bli lite trött och matt i (gelcoaten). Det skulle säkert vara en höjdare om man kunde göra den mer friktions vänlig i vattnet http://www.opencanoe.se/forum/richedit/smileys/YahooIM/3.gif har du något tipps?

Fridens Dan

Sv: Hej Ni!

Hej Dan. Nej, något tips kan jag inte ge som jag kan gå i god för. Men någon vax
kan kanske fungera.
Frågan får gå vidare till någon annan. Kanske Svante eller Kurt eller någon annan
på forumet kan ge dej ett svar på någon ytpåläggnig som funkar ok.

Jag såg att du paddlar "macfien" ensam, bra gjort. Men den är som du säger,
inte kursstabil alls så jag fixade den inte ensam. Medvind gick det bra eller exakt
vind mot fören. Det spelade heller ingen roll var i kanoten jag satt.
Men utöver att den är vind känslig är det en underbar kanot, inte så snabb som en "clipper" förstås men det har mer med längden att göra som du också påpekade.

MVH Glenn