Tråd: Hunn-slaget 1/7-3/7 2011

Välkomna till andra öppna kanot (kanadensare) träffen i Svarttorp utanför Rejmyre.

Samling fredag eftermiddag-kväll vid gemensam måltid till självkostnadspris.
Övernattning i eget tält.

Lördag: paddling "Rejmyre turen" med läger vid vindsk. i Regnaren. Tag med transport kärra. Möjlighet att hyra en finns. Egen mat lö-sö.
Åter till Svarttorp på sö.
Obs! det fins ej bankomat, tag med kontanter.

Anmälan, pga matberäkning, och frågor till:
clipperman(at)hotmail.se eller 070-673 25 95

Med förhoppning att sommarvädret lockar många deltagare önskar jag er varmt välkomna.
Kalle

Sv: Hunn-slaget 1/7-3/7 2011

Hej Kalle, jag har skrivit in datumet i kalendern, ser fram mot att komma dit.
richedit/smileys/custom/jumping.gif.html

Curt

Sv: Hunn-slaget 1/7-3/7 2011

Tror jag kan komma loss från jobb - alla helger den perioden ska jag väl inte jobba? Kommer! Anna

Sv: Hunn-slaget 1/7-3/7 2011

Hej
!

Det låter väldigt bra! Jag är tyvärr inte lika känd i området - är det flatt vatten eller forspadling?
Jag har en 13 år gammel ??Ally, 16,5'DR. Den har banan-liknande form, och eftersom
jag paddlar ensam är den mest lämplig der det er litt flodande älv och inte vind
.

Senaste redigerad av NorskPadler (2011-05-29 00:26:27)

Sv: Hunn-slaget 1/7-3/7 2011

Hej Norsk-Padler! Du kan paddla med mig. Har just blivit klar med renoveringen av en stripbyggd Redbird och den är lång nog för två. Tyvärr har jag varken taktkänsla eller styrka, men fram kommer man alltid. Då slipper du släpa kanoten med dig. Anna

Sv: Hunn-slaget 1/7-3/7 2011

Hej Karine och välkommen till forumet.
Det är mest slätvatten blandat med lite Å- paddling.Jag ska paddla Gäddån ett par dagar
före träffen för att slippa överraskningar, lågt vatten och liknande.
Det finns lite bilder på www.rejmyrekanotbas.se.På tal om kanotbasen, så har Kjell lovat att transportera våra kanoter och packning ca 3km mellan Hunn och Östjuten.
Jag hoppas på bra väder och god uppslutning
Kalle

Sv: Hunn-slaget 1/7-3/7 2011

Hej!

Nu har jag fixat så jag kan komma loss och vara med på Hunnslaget.

/Patrik

Sv: Hunn-slaget 1/7-3/7 2011

Hej
!
Tack för välkomnandet och information, Kalle, och erbjudan om at paddla med dig, Anna!

Att paddla en Redbird ljuder som lyx för någon som är mest bekant med plastik-kanot http://www.opencanoe.se/forum/richedit/smileys/YahooIM/1.gif Jag ska flytta in i ny lägenhet på 1: a juli,  och är nu lite osäker på om jag har tid att packa ihop och resa til Hunnsjøen. Men er det ok om jag seier om jag kan eller inte nästa helg (26 juni) när jag ser hur flyttingen ligger an?

Jag vil verkligen vara med, men tidsschemat er tyverr lite osäkert just nu.

Karine

Senaste redigerad av NorskPadler (2011-06-19 23:04:13)

Sv: Hunn-slaget 1/7-3/7 2011

Hej Karine
Du kan anmäla dig till och med 28/6. Hoppas att det löser sig med flytten.
Sista anmälningsdatum 28/6 gäller samtliga.

Kalle

Sv: Hunn-slaget 1/7-3/7 2011

Hei!


Hej
!

Jag er mycket ledsen, men jag ser nu att jag tyvärr inte får tid til at resa på
Hunn-slaget til helgen. SUKK!!! Jag rekker bara att paddla i tvätt-hinken för at gjöra lägenheten ren...
Hoppas det blir flere treff, och kanske vil någan vara med å padle til eksempel Västerdalälven, Görälven eller nogra vatn i Dalarna/Värmland?
Ha det riktig så fin helg med Hunn-slaget!
Karine

Senaste redigerad av NorskPadler (2011-06-28 16:45:08)

Sv: Hunn-slaget 1/7-3/7 2011

Tack Kalle och alla ni andra för en jättetrevlig paddeltur.

http://i268.photobucket.com/albums/jj26/downrivercurt/hunn_2011/hu-001_.jpg

Fler bilder kommer snart

Curt