Tråd: säsong -10
Hej.
Vad kul att folk börjar hitta tillbaka till forumet nu då hösten gör sig påmind. Det har i någon annan tråd pratats lite om hur säsongen varit så här långt. Tyckte ämnet var värd en egen tråd...
Min säsong -10 började som många här vet och var inblandade i ett kanotinköp. Köpte som bekant en Bell Chestnut prospector i vackert british racing green. Har paddlat riktigt mycket i sommar med den. Tyvärr har jag inte varit på nån riktig flerövernattningstur utan bara varit borta en natt som längst. Lite synd då kanoten bara känns bättre ju mer jag lastar den.
Årets tur alla kategorier är utan tvekan vojmån mellan bergsjön och dikasjön, på den turen vann jag över många av mina forsrädslor och lärde känna min kanot på riktigt.
http://www.forsguiden.se/river.asp?id=132
Men dessa gossar tar upp kanoten vid bergsjöbron men då missar man dikafallet och mycket andra stora fina forsar, man kan ta upp efter dikafallet istället men då måste man gå en stig upp till vägen en bit. Jag som har en kanot som tillåter sjöpaddling paddlade halva dikasjön och tog upp på ett ställe där vägen var nära.
Har nog sovit en 10 nätter i min moskoselkåta vilket visat sig vara årets inköp. Vilken fantastisk produkt, aldrig mer tält för min del i alla fall.
Säsongen är inte slut än och nog tror jag att jag hinner blöta kanoten några gånger till En vacker höstdag helt vindstilla och högt i taket är nog så fin som alla andra dagar synd bara att det blir mörkt så fort på kvällarna nu.
Så... Hur har ni haft det?
Senaste redigerad av trilla (2010-09-22 09:27:44)