Tråd: Fantastiskt !!

Hej Allihop, Patrik Johansson heter jag, bor utanför Stenungsund på Västkusten.

I bröllops present önskade vi (jag och Cecilia) oss pengar till en kanot. Nogrann som jag är så har jag nu scannat av internet (nej, inte en överdrift) och när jag hittade denna underbara websida så föll man ju bara pladask. Så mycket kunskap, erfarenhet och glädje över denna underbara farkost.

Vi har paddlat en del tidigare då vi är uppvuxna inom scoutrörelsen men då har det hållits på en basic nivå och i stort sett bara i Inkas kanoter.

Efter att ha läst alla berättelser och utvärderat en massa "tyckande" så
skickade vi idag in en beställning till Oskar på Canoe Adventure North.
Det blev en Mad River Explorer 16TT, kände att detta var en mångsidig kanot
som man kan paddla solo och också ta med familjen i (2 döttrar på 4 o 8), åtminstone på dags turer. Att kanoten dessutom är riktigt "billig" är ju så klart extra trevligt. Hoppas detta skall vara en kanot vi kan börja utvecklas i och som sedan kan resultera i att vi skaffar fler... kanoter alltså http://www.opencanoe.se/forum/richedit/smileys/YahooIM/10.gif

Nu kommer väl dom 1-2 närmaste veckorna gå otroligt låååååångsamt innan kanoten landar på västkusten.

Era fantastiska kanot berättelser är mycket inspirerande och väl dokumenterade. Skall göra mitt bästa för att dokumentera lite från västkusten men till att börja med kommer det nog att behövas en del övning för att bli ett med kanoten.

Vi hörs snart igen.

Kram / Patrik

Sv: Fantastiskt !!

Hej Patrik
Välkommen hit.
Kul att ni beställt en kanot, är säker på att ni kommer att få mycket nöje med den.

Ser fram mot att läsa om era paddeläventyr.

Curt