Tråd: Hej! Jag heter Jessika.

Hej! Roligt att jag snubblade på detta forum då jag sökte på information om en led. Paddlar i en gammal orange glasfiberkanadensare, som förmodligen är från början av 80-talet. Den har sett sina bättre dagar, men fördelen är att jag utan dåligt samvete häromdagen släppade den (med packning) över en grusväg. Helt ensam är jag inte i flytetyget, paddlingen står jag själv för, men i fören sitter min kapten, en Amstaff på 2 år. Paddlat har jag gjort sen jag föddes, men hållit mig till sjöar, men för ett par veckor sen paddlade jag och Pi Kolarmoraleden och vi fick blodad tand. Så nu blir det till att utforska åar och vattendrag här i Roslagen.

Kapten!

Sv: Hej! Jag heter Jessika.

Hej Jessika, välkommen till forumet.

Kolarmoraleden bjuder ju på fin paddling. Hur lång del av leden paddlade du?

Här är tips på några leder till: Fyrisån och Tämnarån.

http://www.upplandsstiftelsen.se/pages/ … er_135.pdf

Curt

Sv: Hej! Jag heter Jessika.

Hej! Jag paddlade Vällen-Bysjön. Hade funderat att fortsätta hela vägen till Hallstavik, men efter tre timmar med motvind och ett lyft över bron efter Bysjön, upptäckte jag fördämningen (fanns inte med på min karta) och då gav jag upp! Vilken otroligt vacker led! Det enda negativa var dessa f********e näckrosor. Finns det någon speciell paddelteknik då de inte bara är till för att irritera en? =)

Kapten!

Sv: Hej! Jag heter Jessika.

Hej Jessika, jag har också en amstaff (ca 5 år om jag minns rätt) och den älskar vattnet.. jag har alldrig sett en sånt hund som dyker efter sten och träd i vattnet och som vill bara svimma hella tiden. Modigaste hund någonsin också... Funderade flera gånger ta honnom med mig på mina kanotaventyrer men var rädd att inte forlora honom.

Älskar din hund också vattnet? Har du haft några problemer i början eller han var duktig och njöt av resen?

Sv: Hej! Jag heter Jessika.

Hur går det med hunden i kanoten, har du något på durken som ger bättre fäste för den?

Har själv en "Flat" som älskar vatten men är lite skeptisk till kanot.