Tråd: Bilder försvunna från forumet

Bilder försvunna från forumet.

Bildtjänsten Photobucket, där jag och många av forumets medlemmar har våra bilder, har utan varsel ändrat sina användarvillkor. 

Detta gör att i stället för att se de tusentals kanotbilder medlemmarna lagt in kommer ett meddelande från Photobucket som uppmanar användaren att uppgradera sitt konto. 

Enligt deras nya villkor får man inte längre länka bilderna till exempelvis ett forum. 

Nu vill man ha betalt för den tjänsten som tidigare varit gratis. Den tjänsten är så dyr att den känns omöjlig att använda.

Det finns dock alternativ som fungerar och är gratis t.ex. Google Foto och Flickr.com 

Jag kommer att skriva man gör för att lägga in bilder därifrån. Det kommer snart en uppdatering under forumanvändning.


Bilderna ligger fortfarande kvar hos Photobucket (vilket är gratis) men de har så att säga ”klippt” av möjligheten att länka bilderna till andra sidor.

Rent praktiskt kan man alltså kopiera sina bilder från Photobucket - Lägga in dem i t.ex. Google Foto - och länka dem på nytt därifrån till sin berättelse på forumet. 

Det är naturligtvis ett omfattande jobb att göra detta men inte omöjligt. 

Jag kommer att göra det med alla mina bilder men det kommer att ta en stund.

Det känns väldigt tråkigt att Photobucket gjort på detta vis, det innebär att många paddelberättelser ända från forumets start 2008 blivit bildlösa (men texterna i berättelserna finns ju fortfarande kvar). 

En förhoppning är att Photobucket ändrar tillbaks till tidigare villkor när de får hundratusentals protester från hela världen. 

Ni kan läsa lite mer om det här: https://tekniksmart.se/photobucket-ankl … pressning/






Curt