Tråd: Grey Owl paddlar

Efter att ha tröttnat på Biltemas träspade, har jag investerat i två Grey-Owl-paddlar - en enkel Scout och en lång ottertail Sagamore. Den senare är i tjusigt körsbärsträ, medan den förra är i något neutralt odefierbart virke. De verkar välgjorda och det ska bli spännande att blöta ner dem senare i denna vecka. Jag hoppas att Sagamoren ska ge ökad styrkraft vid paddling på öppet vatten.
 
Paddlarna köpte jag hos www.acronkanoter.se , och säljaren Patrik var mycket tillmötesgående och serviceinriktad. 

Klicka ordet Paddel för bild!
P.

Sv: Grey Owl paddlar

Hej Casper! 

Har du hunnit testa dina paddlar i sommar? Vad tycker du? :) 


/Fredrik

Sv: Grey Owl paddlar

Tyvärr har jag varit mycket mindre på sjön än vad jag skulle ha velat i sommar, men jag har i alla fall testat paddlarna i Tisaren härhemma.

Båda paddlarna fungerar utmärkt. Särskilt förtjust är jag i Sagamoren i körsbär. Tack vare att bladet är längre än på mina gamla trista granpaddlar, ger den bättre styrkraft när man paddlar ensam med J-drag - precis som jag hoppades vid köpet. Det ökar farten lite och gör paddlingen lite vilsammare. Scoutpaddeln har samma fason som mina gamla granpaddlar från Biltema, men har tunnare blad och är allmänt nättare i utförandet. Den är bra att paddla med när Sagamoren går för djupt.


Båda paddlarna håller hög klass på hantverket, och är väl värda pengarna.


P.