Tråd: En vecka i Fegen med omnejd.

Jag har köpt en nedlagd affär i Fegen och flyttar i dagarna in där, ca:150m från
Fegensjön.
I början av juni tänker jag ta och paddla en vecka runt om i sjöarna, givetvis utan
att stressa. Så jag undrar om någon/några är sugna på att hänga med?

Det är tidigt med en paddelfråga redan nu men planeringarna inför kommande
säsong börjar ju snart, att planera är halva nöjet.
För er som aldrig paddlat söderut är Fegenområdet enormt vackert med sin blandskog
och fågelliv, det bästa vi här nere kan erbjuda och det är inte dåligt, googla och se.
Utrymme har jag som sagt, både logi och torkutrymme för långväga.

Kör gärna via mail, men inget brådskar. Första eller andra veckan i juni.

Mvh Glenn

PS. Paddla ner i Ätran får nog vänta. DS.

Senaste redigerad av glenn (2011-11-08 22:24:15)

Sv: En vecka i Fegen med omnejd.

Söndag den 3/6 Kl. 12.00, börjar paddlingen och avslutas Lördag 9/6 mitt på dagen.Kanotcentral finns i anslutning till där vi börjar.


Vi börjar i Fegen och paddlar i sjön med samma namn. Det blir ingen forspaddling alls.


MVH  Glenn

Sv: En vecka i Fegen med omnejd.

Hej Glenn
Har precis tittat på en karta över Fegen. Det ser verkligen fint ut med många öar och vikar. Går det att paddla i smååarna så man kan ta sig djupare in i sjösystemet också?
Tyvärr har jag proppfullt med jobb :( denna vecka så paddling är inte att tänka på för min del. Skulle vara kul att komma dit någon annan gång.

Curt

Sv: En vecka i Fegen med omnejd.

Området är nytt för mej också, har inte hunnit med så mycket paddling i området.Tänkte ta en vecka utanför säsongen s.a.s. när området fortfarande är lungt och kolla upp det, passar 
också på att ställa frågan om någon ville med. 
Men visst finns här små åar att paddla i, krokiga lär de också vara. Allt ingår i Ätrans vatten system
så det går att paddla till Falkenberg.


Men jag paddlar gärna så hör av dej om om du har lust någon annan period.


Mvh Glenn