Tråd: Söker Kanadensare till min son

Hej! Jag önskar köpa en Kanadensare till sommaren. Är ny här på forumet. Har väldigt liten erfarenhet av Kanadensare. Nu önskar sig min son en till sommaren. Vi tänker ha den mest som en badleksak - lite kortare turer under dagen. Oftast kommer vi antagligen att sitta två personer i den. Vi vill att den ska vara lättskött och inte väga för mycket. Vi vill också att den ska ha flytblock så den inte sjunker om den hamnar upp och ner. Är det någon som har en passande till salu? /Karin

Sv: Söker Kanadensare till min son

Hur gammal är sonen? Var i landet bor ni? Är det långt till Skara? Välkommen på min paddlarträff, så kan det finnas möjlighet att prova.En kanot som är ganska lätt, men kanske inte alldeles lättskött, är ABC:s lilla fanerkanadensare, vikt ca: 25 kg, längd 425 cm.


Svante

Sv: Söker Kanadensare till min son

Hej igen,
Sonen är 12 år. Han brukar paddla på en gammal vindsurfingbräda hela somrarna med dubbelpaddel. Han provade Kanadensare förra sommaren när han var på läger och tyckte det var kul. Vi bor i Nacka/Värmdö. Min tanke när jag läst på lite mer är nog att det ska vara en i mellanstorlek och helst en i aluminium. Den ska vara lättskött då vi inte är en familj som är så bra på att vårda våra saker. Finns det begagnade att få tag i eller ska man köpa nytt? Vilket forum är bäst? Blocket? Vad får man ge för en begagnad respektive en ny?

/Karin

Sv: Söker Kanadensare till min son

En kanot i aluminium som är ganska lätt är den som AB Metallbåtar i Örebro tillverkade. Det dyker upp annonser emellanåt, kolla på Blocket. Det kan skilja ganska mycket på skicket, priser mellan 1000 - 3000.

Svante