Tråd: En nybörjares fredag
Fick för mig att skriva ner mina tankar ifrån i fredags,det var lite vindigare mot dom gånger jag har varit ute förut med kanoten och fick glatt inse hur dålig paddlare jag är i kanot?
Tänkte tillbringa förmidagen i Kvarnsjön i Hjälmare kanal,i dugg regn och så fort jag släppt remmarna och börjat lyfta ner den ifrån biltaket känndes det som någon försökte rycka den ifrån mig-vinden!
Väl i med rygga och allt så väcktes jag av nästa glada överraskning,om man ska paddla själv där vinden kommer åten så hade jag svårt att få till någon form av styrtag för att inte paddla runt så fick jag bromsa kraftigt istället för att bara styra?
Nåväl det gick lite bättre och bättre med framdrivningen och i lä funkade det riktigt bra.Duggregnet slutade och istället började dimma läggasig.
Skrämde mycket sjö fågel och vita hafsörnar?
Efter någon timme så började min kaffe tarm ömma så en läglig lävik kom lägligt
Såhär trevligt vart kaffe pausen?
Sen var det till att tänka på tillbaka färden som vart väldigt enkel med vinden rakt
bakifrån gick det fort och smidigt!
Sen kan jag bara konstatera att jag måste ta ut den här farkosten oftare och försöka komma på hur man ska hantera en kanot i sidvind och motvind