Tråd: Inventering & kanotguide över Jokkmokks kommun

Hejsan, jag håller på att skriva och göra en inventering över alla kanotvatten och vattenvägar i Jokkmokks kommun, men inser att jag inte kommer att hinna paddla alla vatten själv inom rimlig tid;)! Så om ngn känner sig manad att hjälpa till o kanske lägga lite ledig tid på att dokumentera en vattenväg i denna vackra kommun, återkoppla gärna så snart som möjligt till mig.

MVH,
Anders

Sv: Inventering & kanotguide över Jokkmokks kommun

Hej, kommer att göra några turer i Jokkmokk-Voullerimsområdet i sommar.
Har inta spikat var, och när ännu men kommer nog att börja med att ta hela Görjeån mfl.

Hör av mig innan så kan vi hjälpas åt med kartläggningen.

Ha de.

Sv: Inventering & kanotguide över Jokkmokks kommun

Härligt:). Vad kul att du kommer upp till Jokkmokk. Kanske du skulle vilja följa med o paddla Jarrebäcken, en jättesmal, men fantastiskt spännande vattendrag och extremt vackert;)

Sv: Inventering & kanotguide över Jokkmokks kommun

Låter intressant. Hör av dig när det börjar bli dax.

Sv: Inventering & kanotguide över Jokkmokks kommun

Kollande in Jarrebäcken på Nätet idag.
Verkar som om de sista kilometrarna innan Luvos är ganska strömmande, ordentlig fallhöjd.
Har du hunnit utforska hela bäcken?

Sv: Inventering & kanotguide över Jokkmokks kommun

Ja det stämmer, det är en del fallhöjd:), men jag har inte utforskat hela sträckan, men som jag bedömt det så är det långt ifrån omöjligt att paddla, har bara paddlat sista biten, dvs, den som du nämner om att det är stor fallhöjd. Men du kan alltid ringa mig så kan vi diskutera det närmare, tel 076-7710974