Tråd: Kanotbygge(n)
Nu har jag kommit igång med kanotbygget! Eller rättare sagt kanotbyggen, för det blev två!
Jag blev så sugen på att bygga så jag ritade mig en rejäl långfärdskanot för hela familjen som blir 17,5 fot lång. Formen är lite av varje, minnesbilder av en kompis grumman och olika långfärdskanoter jag paddlat och sett bilder och skisser av på nätet. Jag är ju ingen expert och kan inte alla termerna för hur man beskriver en kanot men tycker att den ser trevlig ut. Ska bara hitta kameran... Den är snart strippad klar. Några bottenribbor kvar.
Sen hörde krikonlund av sig...
... så nu håller jag på att rita upp rus-en på papper för att föra över till skivorna för spantmallar. Haha, frun skakar på huvudet. Men säger inte för mycket för hon gillar också att paddla. Tur att man har lite mer utrymme att hålla på i, men jag får röja undan en del. Ser verkligen fram mot islossningen i mitten på maj. Då ska någon av dem i sjön! Nu har jag egentligen inte tid över för sådant här båtbyggeri men då jag inte gjort något snickeriaktigt på länge kliade det rätt bra i fingrarna. Paddla vet jag ju är kul men att det skulle vara så här trevligt att bygga.