Tråd: Färgad epoxy?

Hej alla!En byggfundering. Tror ni det skulle gå att lägga i lite pigment i själva limningsepoxyn vid ett stripbygge? Tanken är att få lite liv i granen genom att ge den färgade fogar. Påverkar det fästförmågan eller inträngningsförmågan? Har inte bestämt mig för om detta blir snyggt än - men undrar om det är möjligt? Anna

Sv: Färgad epoxy?

Insidan på zingoallan som jag byggde hade färgad epoxy, färgade med bets.
Nackdelen är att om det blir tjockare lager på något ställe så blir färgen mörkare.
Mitt tips är att inte färga, det är lätt att det ser kladdigt ut.
Om du vill få liv i granen så betsar du träet så som jag gjorde på Rusen, men det finns nackdelar med det åxå, förr eller senare så behöver botten repareras och bearbetar man träet så går betsen bort.
Bäst är nog att inte färga alls.
Ska du börja på din Freidel-kanot?

Sv: Färgad epoxy?

Måste det... Fast jag ska laga ytan på Redbirden först, annars har jag ingenting att paddla.
Sålt Clippern, gett bort Mumrik och köpt ett renoveringsobjekt. Återstår Oscars förlängda barnsolo, husets just nu enda fungerande kanot. Tror dock jag kan klamra mig fast vid Mumrik till någongång i april-maj, det är brorsdottern som ska ha den och hon är ingen tjatig tjej. Kände att jag hade så bra med kanoter att det fanns risk att den fina solon aldrig blev påbörjad. Nu behöver jag den!richedit/smileys/Teasing/3.gif.html

Sv: Färgad epoxy?

Säg till om du vill låna ett åkdon, bara att komma och hämta.

Sv: Färgad epoxy?

Tack för det! Fast det skulle ju lite sabba idéen att om man inte har nog med kanoter måste man komma igång med bygget... Anna