Tråd: Hunn 1-3 oktober 2010
Hunn 1 - 3 oktober 2010
Kalle hade bjudit in till en kanotträff på sjön Hunn som ligger mellan Hälva bruk och Rejmyre.
Vi hade vårt basläger vid Svarttorp gård i norra änden på sjön
och svart hade det hunnit bli innan jag kom fram på kvällen.
Som tur var hade Kalle satt upp skyltar vid vägen så man hittade fram.
Svarttorp är en gammal festplats med tillhörande dansloge, på logen var redan framdukat en stor chiligryta och jättegott surdegsbröd. Bara att slå sig ner tillsammans med de andra (både gamla vänner och några nya) och äta sig mätt.
Vårt basläger vid Svarttorp
Logen och sjön i bakgrunden
Vi åt en tidig frukost och klockan halv tio var vi på vattnet, Målet för dagen var pizzerian i Rejmyre
Vattnet var spegelblankt
Det var första gången jag paddlade här och jag måste säga att naturen var fantastisk. Fina skogar runt omkring och klippor ända ner i vattnet, det gillar jag
Att tempot skulle vara högt kunde man förstå då tre av våra fem kanoter var maratonkanadensare
Vi var elva personer och kanothunden Alice.
Alice hjälpte till att att hålla balansen i en av maratonkanoterna samt såg till att flocken höll sig samlad.
och i träkanoten var det Svante som satt i mitten och höll balansen där, han hade gjort illa en axel och fick ta det lite lugnt med paddlingen
En fikapaus på en fin liten udde är nödvändigt
Efter 13 km paddling kom vi fram till småbåtshamnen i Rejmyre . Kalle hade ordnat så vi fick lägga in kanoterna och packningen i kanothuset hos Rejmyre kanotbas www.rejmyrekanotbas.se medan vi gick upp till pizzerian.
Efter en välförtjänt pizza gav vi oss ut på vattnet igen
Ny fikapaus
Solsken, medvind och surfvågor på vägen hem. Vad kan man mer begära?
Det hade nästan börjat skymma när vi kom tillbaks hem, men jag hann med en liten provtur tillsammans med Anders i hans maratonkanadensare. Det var en snabb och trevlig upplevelse.
Senare på kvällen var det dags att grilla lite och sitta och berätta kanothistorier för varandra.
Tack Kalle och alla ni andra för en trevlig kanotträff.