Tråd: Vi borde ha en Testavdelning

En avdelning på sidan borde vara Paddlat och provat eller nåt i den stilen. Där Opencanoe skriver lite vackert om nåt provat, kanske en kanot eller paddel eller vattentäta påsar av olika fabrikat. Som vi sen kan diskutera vidare i forumet. Lite som happymtb.org funkar om nån har varit där.
Och kanske en sammanställning av kanoter man provat med betyg och vad man ska/kan ha dem till. Stripbyggen efter olika ritningar såväl som fabriksbyggda kanoter. Ni som verkar vara aktiva TILLSAMMANS och inte bara sitter i er egen kanot och surar som jag, ni borde ha en fantastisk kunskapsbank att ösa ur.
Är jag ute och cyklar?

//

Sv: Vi borde ha en Testavdelning

Hej Trilla, välkommen till formet.

Många är ju intresserade av råd och tips om vilken utrustning man skall skaffa, så att samla detta under en egen rubrik är nog en god idé, det blir kanske lite lättare att hitta då.
Jag lägger upp en ny rubrik så fort jag hinner.

Det finns ingen möjlighet för opencanoe att göra egna tester och jämförelser av utrustning, så det får bli forumets medlemmars egna erfarenheter och åsikter som skrivs här.
Smaken är ju delad när det gäller kanoter. Olika behov och förutsättningar kräver olika typer av kanoter, så någon regelrätt betygsättning blir kanske svårt att göra.

Curt

Sv: Vi borde ha en Testavdelning

En av tankarna med min paddlarträff (i år 9-10 april) är att man skall få chansen att prova lite olika kanoter och övrig utrustning, som deltagarna har med sig.

Jag kommer till Uppsala 11 maj, då skulle jag kunna ta med några av mina kanoter för provpaddling.


Svante

Sv: Vi borde ha en Testavdelning

Litte återkoppling från dem som har provpaddlat i mai?

Svante, vilka modeler av kanot har du? Kan du rekommendera någon tandem kanot som går att paddla ensamt 65% av tiden (dvs går jättebra solo med går acceptabelt tandem)

Hälsningar,
Marian.

Sv: Vi borde ha en Testavdelning

Marian Tudor skrev:

Litte återkoppling från dem som har provpaddlat i mai?

Svante, vilka modeler av kanot har du? Kan du rekommendera någon tandem kanot som går att paddla ensamt 65% av tiden (dvs går jättebra solo med går acceptabelt tandem)

Hälsningar,
Marian.

Som nämnts förut, Lars Glassér Clipper och Mohikan, är trevliga kanoter, Clippern om man hittar en äldre som har de högre sitsarna, ( sitter strax under relingen, de lägre är ca 5 cm under relingen). När man skall paddla solo sitter man antingen på en saddlebag eller gör ett extra säte i mitten av kanoten.

Svante