Tråd: Blå bandet
Go kväll
Sitter och kanotsurfar. Vet någon om någon som gjort blåbandet i kanadenare? Kan inte hitta något om det.
/Simon
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Go kväll
Sitter och kanotsurfar. Vet någon om någon som gjort blåbandet i kanadenare? Kan inte hitta något om det.
/Simon
Här finns en lista med alla godkända paddlare och vilka flytetyg de använt sig av. Såvitt jag kan se är det bara havskajaker i listan.
/Kristian
Jag tror att bara kajaker blir godkända,om jag inte misstar mig så står det kajak i reglerna
Vi får väl skaffa en storkanot och köra "utom tävlan" då :)
Vi får väl skaffa en storkanot och köra "utom tävlan" då :)
DET hade varit ett häftigt projekt!!
Curt, hur lång tid tror du att en vältränad och rutinerad besättning skulle behöva för att ta sig runt kusten?
Vilken otroligt häftigt utmaning det skulle vara, på alla tänkbara plan, fysiskt, psykiskt, socialt, tekniskt... De som rekordsatsat på Blå Bandet har suttit nonstop och paddlat från morgon till kväll, lunchat i kajaken, pinkat i flaska etc. Sådan askes gissar jag är lättare att uthärda om man inte konfronteras med andras umbäranden, men vilket fantastiskt teamwork som skulle krävas för en smidig HBB paddling i storkanot...
Går säkert att hitta sponsorer också till ett så pass extremt och icke slätstruket projekt...
Hur var det vi sa, Olandsån nästa?
/Kristian
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara